Swen-Been.reismee.nl

Dodenrit

En, ja hoor weer een reisdag voor de boeg. Op naar Palawan, richting Bounty eilanden en stranden. Slechts 2 uur vertraging op binnenlandse vlucht, maar toen waren we er ook. Vliegveld van 1 ruimte groot waar de koffers met de hand op de band worden gegooid. Voor Palawan hadden we via een nicht van Suzette die een reisbureau heeft een soort packagedeal geboekt. Dus, werden we verwelkomt op het vliegveld(je) door een beste man die op zoek was naar Mieke Beentjes en co. Gevonden!

Busje was al aan de volle kant, lees 4 hongaarse vrouwen, 2 Filipijnen, chauffeur en dan wij nog. Koffers konden er niet meer bij en na een resoluut nee van mijn kant om ons met zijn vieren op de achterbank te proppen om de koffers binnen kwijt te kunnen, werden ze op het dak gebonden. Helaas vond de chauffeur het niet vol genoeg en na een kwartier werden gewoon zijn vrouw en 2 kinderen er bij gepropt. Kind 1 voorin tussen de benen van de chauffeur.

Het was een boeiende reis....Met gemiddeld 120 km per uur op een weg van niet zo'n heel geweldige kwaliteit, hotsend en stotend met piepende banden door de bocht en regelmatig een hond, buffel, fietsen of tricycle vermijdend. Slapen of enige andere activiteit zat er niet in. Na een uur was het donker en was je blij dat al het overstekend mens/dier/voertuig iig niet meer zichtbaar was. Onderweg werden we op volle sterkte geanimeerd met de Carpenters, cd 1,2 en 3, Abba Gold en als toetje 'The best of Tom Jones'. Bij sexbomb en na inmiddels 5 uur doodsangsten waren we inmiddels behoorlijk afgehaakt. De laatste 20 km waren ook nog afwisselend ongeplaveid, maar na 6 uur rijden, bereikten we om 10 uur 's avonds dan toch de plaats van bestemming: El Nido. Foto's uploaden gaat met deze wat slome wifi niet, maar google er maar eens op en alle klassieke paradijsfoto's komen voorbij.

Toch nog maar even op zoek naar wat drank na deze barre dag en gelukkig was zowel het bier als de gin-tonic meer dan betaalbaar. We hadden het verdiend en zijn onder het welverdiende geluid van de branding in slaap gevallen.

Pien

Mieke! Ik heb nog geen tijd gehad om je blog helemaal te lezen; komt nog wel... Denk je er aan dat je de verhalen en foto's nog eens apart opslaat. Wij wilden onze reis naar Rome weer eens bekijken en kwamen er achter dat een deel van ons reisverslag verloren is gegaan ten gevolge van een storing bij reismee.
Liefs, Pien

Sandra en Thieu

Hoi Erik, Mieke, Gijs, Berend en Neeltje. Leuk verhaal van jullie rit in het overvolle busje. Maar nu genieten van de zon en de omgeving. De kerst hier was gezellig. Wij werden de dag na kerst verrast met een dik pak sneeuw en onbegaanbare wegen en fietspaden. Gisteren dus te voet naar 't werk. Dus denk even aan ons als jullie weer de tube zonnebrandcrème moeten pakken......

Groetjes, Thieu en Sandra