Swen-Been.reismee.nl

Modderbad in het maanlicht

E heeft niet helemaal lekker gezeten op het Ituzu-strand, waarschijnlijk om geen schildpaddennest te raken, maar is nu een beetje een oude man met rugpijn. Moet om de 10 minuten liggen en heeft alle banken in de omgeving al gehad. Hopen dat het overgaat. Dalyan is voor Turkse begrippen redelijk duur, dus overdag strompelen we voor de lunch in de hitte naar het centrum voor een goedkope tosti in de snackbar. Gijs is hoofd financien deze vakantie en maakt zich erge zorgen om het budget. Bij elk uitstapje wordt gerekend en bekeken wat we er dan de volgende dag weer voor moeten laten. Ahmed van ons pension organiseert voor de avond een uitstapje naar het meer op zijn boot, inclusief eten. Na wat financieel gewik en geweeg door onze financiele man toch besloten mee te gaan. En daar hebben we geen spijt van! Wat een fantastische tocht. Om 18.30 uur varen we uit richting meer. Het is was nevelig, heerlijk rustig want de boten met toeristen zijn gestopt en het is er van een serene schoonheid. In het meer zie je wat kleine schildpadjes zwemmen. Midden in het meer gaan we voor anker, Ahmed steekt de bbq aan en er komen verrukkelijke schalen eten te voorschijn. De keuken van Turkije kent vooral veel lekkere groentegerechten. We leren versneld allemaal aubergine eten. Na gezwommen te hebben en de zon onder te zien gaan varen we naar de Sultanye thermaal baden aan het meer. Wat is het daar fijn. Stel je een soort straat voor met wat tentjes, 10 mensen, een enorm (echt) modderbad, een groot thermaalbad en wat lichtjes. Zo relaxed. In het modderbad kun je drijven en het is net een soort rode zee. Je drijft gewoon op de modder, zo raar! Na het echt hete thermaalbad (40gr) hopenlijk helend voor Erik zijn rug, gaan we de ervaring aan met de knabbelende visjes aan je voeten. We betalen 5 TL (2,20 euro) voor 3 minuten, maar omdat we gezellig in gesprek komen met de jongen van de visjes en het zo rustig is, zitten we er meer dan een kwartier in. 's Avonds laat voel ik mijn nagelriemen nog. Het hele thermaalgebeuren kost ons totaal 1,80 euro pp. De terugweg over het meer is helemaal stil en we varen onder een gigantische sterrenhemel (hele duidelijke melkweg). Zo relaxed ben ik in geen tijden geweest. Het is echt vakantie!

O-ma Aafje

Terug van mijn 3-daags uitstapje naar Markelo 30-37 graden weer aan het genieten van de heerlijke verhalen. En dan de foto's nog die komen. Dat wordt dubbel feest.
X