Swen-Been.reismee.nl

Meisje van dertien

Dertien worden is niet eenvoudig. Zeker als je de genen van MB voor een deel hebt meegekregen. En dan ook nog ieder jaar tijdens de vakantie jarig zijn....Neel was gematigd blij deze dag. We hadden het eerlijk gezegd ook niet bijster goed geregeld. Waren de vorige avond aangekomen in ons hotel, door het nachtelijke taart eten wilde iedereen uitslapen en voor we 's morgens op dreef waren was het elf uur. En Neel was in voor een verjaardagsactiviteit. Dit hotel was helaas 2 km van ons dorp af, dus eerst een flinke wandeling in de brandende zon. Een van de korte termijn mogelijkheden was kanoen. Na wat navraag hier en daar (er werd direct weer wat afgebeld met verwanten) en een bezoek aan de plaatselijke VVV waar 1 gendarme zat die 3 woorden engels sprak en slechts een folder van heel Turkije bezat, moesten we een km langs de rivier lopen waar we uiteindelijk 2 waterfietsen tegenkwamen. Bingo. Lekker gefietst op de rivier bij 38 gr C, onderweg aan de kant bij een soort mini vuilnisbelt geluncht en Neel's humeur zakte met de minuut. Na een flinke brulpartij waarbij E & M (na 1 grapje teveel te hebben gemaakt om de moed erin te houden) uit de buurt moesten blijven was het nog allemaal niet blij. 's Avonds kregen we een lift naar het dorp van Sarik die ons aanbeveelde bij een restaurant. Nou, die man had het begrepen. Neel werd de hele avond 'princess' genoemd, kreeg meteen een alcoholvrije cocktail met versiersels en vuurwerk en werd helemaal in de watten gelegd. De volgende dag nog uit eten geweest met een Nederlands gezin uit het hotel. Zij hadden ploppers en een cadeautje dus in het restaurant weer gedaan of Neel jarig was. Hier werd een heel vuurwerk aangericht in de tuin buiten, licht uit,"Happy birthday" door de speakers en 2 leuke mannen die en plein public 20 minuten met Neel midden in de zaal hebben staan dansen. Dit maakte alles weer helemaal goed! Ik ben wel bang toen ik haar enorm op zag leven onder dat dansen dat we een enorm partybeest in ons midden hebben :)