Swen-Been.reismee.nl

Met de bus naar Selcuk

Met nog de gezellige avond met Stefan en Aylin in ons hoofd, pakken we de rugzakken. De buskaartjes hebben we gisteren al gekocht, en we vertrekken om kwart voor tien naar busstation. Allereerst even naar de bakker, waar de bakkerin ons weinig vriendelijk twee broodjes verkoopt. Wellicht uit verlegenheid, maar ze komt vrij nors over ondanks onze weinige Turkse woorden.?Op het bussstation worden we naar de ongezellig verlichte airco wachtruimte meegenomen. Overal zijn wel mensen die je graag wijzen waar je naar toe moet. Op de kaartjes hebben we al gezien dat onze stoelnummers aan de hoge kant zijn en ja hoor, onze vrees komt uit. We zitten op de achterste rij. Vroeger bij de schoolreisjes was dat de plaats voor veel pret, maar voor Neel en Mieke reden om bij voorbaat al bleek weg te trekken. Eigenlijk twijfel ik eraan of ze niet meer geschikt zijn voor een all-inclusive.?Gelukkig heeft de bus een on-board entertainment systeem en kan iedereen zijn favoriete kanaal kiezen. Een uitkomst nu wifi is weggevallen en ik te gierig ben voor een 3G weekkaart van vijtien euro. Helaas was niemand in staat om welk kanaal dan ook in het Turks te volgen. Gelukkig voor Neel blijkt de meereizende steward een plaatsje in het midden van de bus te willen regelen en zonder veel problemen komen we in Selcuk aan. Een fijn bankje op het busstation en tevens meeting point voor Atilla's Getaway (ons hostel), is voor mij en Gijs een goede plek om even te rusten. De verschillende Turken proberen het hotel van neef of oom aan te raden en twee Amerikanen menen abusievelijk in ons mede back-backers te herkennen van Atilla's Getaway. Ik riposteer 'No, I don't think so' . Wij kiezen voor eenvoudige hotels en geen slaapzalen met Amerikanen denken we erbij. ?Niet veel later komt de shuttle voorrijden van Atilla's en roept Mieke dat we moeten instappen. De Amerikanen stellen zich gelijk voor als Dennis en Chris en de jongens vinden het al helemaal leuk. Atilla's Getaway blijkt een hostel met heerlijk zwembad waar we direct induiken. 's Avonds eten we voor 10 TL per persoon mee met de pot. Als volwaardige backpackers gaan we moe maar tevreden slapen, met het bezoek aan Ephesus voor morgen gepland.

Pien

He, wat gezellig om jullie zo te kunnen volgen! Veel plezier daar!

O-Ma Aafje

Is de warmte te houden? Hier nog steeds regen en nat.
I geniet vanjullie verhalen en reis zo een beetje mee.
X voo allen.