Swen-Been.reismee.nl

Van de kou en nattigheid vlegen we naar een zeer warme deken

Toch relaxed, zo'n vliegreis. Na het lichte gestress van gisteren bleek de ochtend thuis voor vertrek volledig 'smooth' te verlopen. Het is toch te merken dat iedereen wat ouder is en gewoon voor zijn eigen ding kan zorgen. Drie kwartier voor vertrek waren we helemaal klaar en konden zelfs nog een beetje opruimen! Op ons gemak in de stromende regen naar Luik gereden, 14 graden, het is echt tijd voor de warmte! De verkoudheid van menig familielid blijkt ook hardnekkiger dan we hoopten dus wellicht kan een warm oord ook daar helend voor werken. Luik airport is een copie qua gebouw van Eindhoven Airport, dus dat was dan wel weer vertrouwd. Het was een wonder, maar alles bleef gewoon relaxed. We waren ruim op tijd en hadden zowaar alle paspoorten, id's en reispapieren bij ons. We verveelden ons zelfs bijn na het inchecken. Neel sputterde nog wat over de rugzak, maar dat wordt gewoon de rode draad van de vakantie. Ze verlangt nu al enorm naar haar vertrouwde roze rolkoffer. Na een enorm interessante tussestop in het druilige Oostende arriveerden we 's avonds om 21 uur plaatselijke tijd in Bodrum. Op dat moment nog 39 graden slechts. Hihi. Mijn wijntje van 3,50 euro in het vliegtuig werd ons nog bijna fataal want met zeer veel moeite werd uit 5 portomonnees 60 euri bij elkaar geschraapt (met muntjes) voor 5 visa. Ik weet eigenlijk niet wat we hadden moeten doen als dat niet gelukt is, want op dat moment sta je in een soort niemandsland. (en een hele rij geirriteerde mensen achter je). Daarna op zoek naar een pinautomaat, maar daarvoor moesten we gezellig naar het Domestic airport. Erik had de euro en de Turkse Lira knoppen nog niet helemaal door waardoor we zowel 400 euro als daarna 4oo TL hadden. De bus naar Bodrum snel gevonden, dus ook dat liep soepel. Onderweg waren we unaniem van mening dat het landschap met de lichtjes op Droomvlucht van de Efteling lijkt. Niet slecht. Na afgezet te zijn op de Otogar (busstation) een krioelende massa van mensen en alle soorten bussen was het even zoeken naar het hotel. Gevonden en helemaal leuk, met name doordat de jongen achter de receptie vloeiend Italiaans sprak. Waren we toch nog een beetje in Italie.