Swen-Been.reismee.nl

Merry Christmas

Voor degenen die nog niet aangehaakt waren: wij vieren de feestdagen in de Filipijnen! Twee en een halve week in de tropen, terwijl het hartje winter is in Nederland. En allemaal door het heuglijke feit dat broer Daan gaat trouwen met Suzette, jawel, in de Filipijnen. Deze gebeurtenis vindt 8 januari plaats, dus hebben we er maar een vakantie aan vast geplakt. De voorbereidingen vergden al enige onderhandeling met de kids. Welke maatschappij moest er gevlogen worden en wel waarom. Ik kan je vertellen, dit is nogal een drukke tijd om hier vakantie te houden ivm alle OFW's (oversea Filipin workers) die allemaal met de Kerst naar huis gaan. Dus we hadden niet het uitkiezen qua vlucht en datum, zeker niet met het budget wat we in gedachten hadden. Daan en Suzette hadden van de zomer een mega beroerde ervaring met China Southern, dus leek het ons ook geen goed idee om tussendoor 11 uur op Bejing airport (tamelijk depressief) te wachten. Was wel de aantrekkelijkste qua prijs. Dan hadden we nog een andere aantrekkelijke qua prijs en duur, nl de MH-19, de voormalige MH-17. En de winnaar was...Emirates. Natuurlijk omdat Gijs ons daar vanaf dag 1 al suf over zeurde, vanwege de A380 en Gijs krijgt meestal zijn zin. Maarrrr... geen spijt van. We zijn dinsdag de 23e vertrokken. De 22e nog wat strakke bijlessen voor Berend vanwege schoolexamens twee dagen na thuiskomst, maar toen waren we dan ook zo ver. Helaas was Joep de cavia behoorlijk terminaal geworden het weekend, dus nog een hoop zorgen daar om heen. De reis begon wat onrustig, doordat door een communicatiefout het ene deel van de familie in een andere trein richting schiphol zat dan het andere deel. Op schiphol ging alles heel smooth en voor we het wisten zaten we heerlijk in de A380. Vertrok een uurtje te laat, maar kniesoor die daar op let. De kids hadden thuis zich al verdiept in alle films op deze vlucht, dus volledig voorbereid op het entertainment systeem. Vlucht was erg relaxed, niks geleden. Midden in de nacht aankomst op Dubai. Lekker warm en kerstliedjes all over inclusief boom en andere frutsels. Bizar, Kerst in de woestijn. Verder 1 groot luxe shoppingparadijs, dus niet bijzonder. Na 3 uur de 777 in richting Manila. Veel en ook weinig geslapen, lig je net lekker, wordt er na een uur ontbijt geserveerd, maar ja. In Manila werden we opgewacht door Daan & Suzette. Wat bijzonder om elkaar hier te zien. Busje in en hoppa naar hotel. Ook hier alles in Kerstsferen. Kerstmis is een belangrijk feest in dit katholieke land. Zoals Suzette vertelde, beginnen de eerste festiviteiten al als de R in de maand is. Nu dus Ker